Wednesday, August 8, 2012

.. KidZania !! ..

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia..

Baiklah.. disini Cikgu Aiza ingin kongsikan sedikit info tentang KidZania..

apa itu KidZania??..

KidZania mula ditemui di Mexico City pada tahun 1996 oleh Xavier Lopez, dimana beliau selalu menanam impian untuk membuka sebuah pusat permainan yang mana membolehkan kanak- kanak menikmati keadaan hidup yg sebenar dengan penuh keseronokan..

Taman Tema pertama ini dibuka pada tahun 1999 dan sehingga kini hanya terdapat 8 KidZania di 6 buah negara lain. Tahniah!! KidZania sudah berada di Malaysia pada Februari Tahun ini..

KidZania menawarkan PEMBELAJARAN INTERAKTIF dan PENGALAMAN YANG MENYERONOKKAN kepada KANAK- KANAK di dalam BANDAR KANAK- KANAK..

KidZania MEMBERI INSPIRASI kepada kanak- kanak untuk mencapai impian dalam kehidupan mereka dengan MENEROKA bagaimana cara untuk HIDUP dan BEKERJA dalam bandar yang benar- benar berfungsi..

Buka mata buka minda.. sampai bila kita mahu berada di takuk lama dengan hanya ke ZOO.. dan KILANG2  sebagai aktiviti?.. CUKUPKAH DENGAN SEKADAR MELIHAT DAN MEMERHATI?.. AWAS!! ada beza diantara melihat dan memerhati.. Luaskan pemikiran.. tidak semestinya TAMAN TEMA yang berada di dalam PUSAT MEMBELI BELAH itu mengajar dan mendidik kanak- kanak melepak. 

Jika di lihat kepada arus pemodenan sekarang.. CUBA berundur beberapa tahun ke belakang dahulu sewaktu yang dewasa dan matang hari ini MASIH KANAK-KANAK.. Tak perlu ke Taman Tema pun pandai melepak.

MARI LIHAT ISTIMEWANYA TAMAN TEMA KIDZANIA..

No comments:

Post a Comment